Home sweet home

Äntligen!
Nu är vi på väg hem. Eller vi har varit det ett tag.
Haha! Vi åkte precis förbi den här lilla äffären i öregrund som jag, Alice och Frida blev inlurade i i somras. Måste ju berätta.
Jag och Frida har landställe väldigt nära varanda. Så ibland sådär bestämmer vi för att träffas. Så Alice hade följt med mig ut till Gräsö så vet vi att Frida var ute så vi bestämmer att vi tar en dag i Öregrund. Bara mysa och kolla i alla fjuttiga affärer som finns där. Så plötsligt när vi går där på en gata kommer en dam (?) ut från en "frisörsalong". Kommer inte riktigt ihåg vad fasen hon sa till oss så vi gick in, men hon pratade på bra om 60-tals kläder, hattar, OCH SKOR!
Så såg hon Fridas hatt och och blev typ helt till sig.
(Nu när vi är inne i "frisörsalongen" har damen, i ett hörn, en ställning med kläder, skor och hattar. 2nd hand.)
Så står vi där artigt och tittar på hennes gamla kappor då säger hon " Ni får gå in där i mitt kök så finns det mer".
Så det gör vi. Det var som en smal gång med ett litet kök och sen svängde gången och då stog en tältsäng där. Och där borta i hörnet av gången stog en till ställning med kläder.
Det värsta av allt var väl då också att det var en frisörsalong, med en kund, kläder och hennes hem.
Det var roligt att ha varit med om. Men inte en chans att jag går in där igen. Aldrig.
Kanske har jag eller Alice berättat den här historian förut.

Oj, här var det VÄRLDENS poliskontroll.

Sköt om er! Maria


Kommentarer
Postat av: frida Westergård

HAHAHHAHAH!!!!!!



HÄR HAR VI 60-KLÄDER.. OOOOO SKOR!!



KLOCKRENT!

2008-10-12 @ 18:07:54
Postat av: alice

Vi här hemma på Baggebytorg 10, dvs mamma o pappa Östergren har Majjamaräng abstinens....var är du? Tycker du inte om oss längre, du är ju aldrig här??

2008-10-12 @ 18:12:05
URL: http://aliceochmaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

gosh! vet inte, kommer nog bo hos er närmaste veckorna! saknar er!!!!

2008-10-13 @ 11:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test