Update om gårdagen

Halldär! Gårdagen var rolig, men väldigt stressig. Det började med att så fort vi slutade skolan så gick vi ner till matsalen och tänkte börja fixa iordning. Men precis när vi kom dit så skulle städaren börja städa och då fick vi sitta och vänta en timme typ. Därefter så började vi ställa iordning alla bord och sätta upp prislistor och sånt. Ungefär en timme innan själva diskot börjar så kommer Valle med ljudet och ljuset. Jag blev asirriterad för hans högtalare var sprängda så det var SÄMST ljud. Om han hade kommit en timme tidigare hade vi kunnat lösa det på något annat sätt, typ gå till skolan och lånat Jespers högtalare men nepp. Åh, vad irriterad jag blev. Alla skrek: Högre, högre! Valle ba: Näänää, det går inte lalalalal. Men det blev ganska lyckat iallafall. Man märker verkligen skillnaden på fyror/femmor och sexor. Sexorna är mer mogna och "vågar" dansa ut och släppa loss. Fyror och femmor står typ och hoppar och bara lallar liksom. Det var en helt annan grej!
Grymt kul var det iallafall och jag tror att vi som jobbar med preel hade roligare än självaste gästerna men det kanske är så det ska vara. Haha, vår glädje smittade nog av sig iallafall:P
Trots att det bara var kanske 40 pers där så var det drag!
& Det blev ingen "Zacci upp på scen" så det var ju framsteg iallafall! (Styrelsen fattar)

När alla hade dragit, så var klockan ungefär 23 och då satt vi i preelstyrelsen och snackade lite om att vi borde go private så att säga. Alltså inte tjäna ihop pengar till klasskassan utan till vår egen ficka. Men vi kom inte fram till något utan vi ska spåna vidare lite.
Kring 00 så var det färdigplockat och då var det dags att åka hem. Jag, Maria och Emma åkte hem till Maria och sminkade av oss och sen gick och la oss. Nu på morgonen såg jag att hela min sovtröja var helt brun så jag var nog inte så noggrann med att sminka av mig trots allt. Lite för mycket solpuder kanske!? :P
Vi la oss och kollade på film och bara myste! Jag somnade iofs efter cirka 2 minuter men men...

Nu på morgonen har vi ätit en FET brunch med goda mackor, äggröra och kaffe, duschat och nu är vi påväg till matsalen för att skura! Vi hörs lite senare, och på måndag har Fotograf Tove Larsson gett mig bilderna så då får ni se lite bilder från kvällen också! Ha en trevlig lördag!

Alice

Kommentarer
Postat av: emma

hahahhaha det var tur det att det inte blev några ZACCCI UPP PÅ SECEN OCH INGA PERSONAL MEDELADE MEN I STÄLLET FICK VI SPRÄNGDA HÖGTALARE HAHAHA PUSSPUSSSPUSS

2008-05-11 @ 11:50:18
URL: http://www.emmag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test