Migrän

Idag i mitten på svenskan börjar jag känna mig jättedisig. Helt out of tune. Så jag tänkte att det kanske var för att jag inte hade ätit något, så jag gick till kaffan och köpte en macka. Men på so;n så blir det bara värre. Jag kan verkligen inte koncentrera mig utan jag bara sitter och skakar och försöker se ordentligt. Mitt öga bara flimrar och när jag läste så precis det ordet jag kollade på blev svart eller förvrängt. Helt sjukt läskigt!
Det värsta med migrän är att även fast man har haft det flera gånger så går det inte att "komma ihåg" hur illa det var förräns man får det igen. Iallafall, på so;n så får jag två alvedon av V men det blir inte ett smack bättre och då börjar jag känna mig riktigt yr och svimfärdig. På lunchrasten så försöker jag få i mig lite mat men mår bara illa. 
Engelskan var ett HELL! Jag fick skriva på tavlan, läsa högt och svara på en massa frågor samtidigt som jag verkligen försöker koncentrera mig på att inte kräkas och skämma ut mig inför hela klassen. Efter engelskan så går jag fram till B och säger att jag går hem. Hon blir typ jätteorolig och då börjar jag gråta, vet inte riktigt varför.
Det gjorde så ont i huvudet och jag bara blää. Hon blir såklart ännu oroligare för att jag gråter och är jättegullig och ba: Vill du ha en banan eller en cola?
Supergulligt! Men det är svårt att uppskatta sådant när man mår så dåligt, nu i efterhand kommer jag dock på hur trevlig hon var! Ovanligt actually!

Nu är jag hemma och dricker lite cola. Det känns lite bättre men jag känner mig fortfarande yr.
Några positiva saker hände iofs under dagen. Jag hoppade en meter högt på höjdhoppet. Helt ok. Skulle säkert kunna hoppat högre om jag orkade:P
Sen fick jag MVG på min engelskarecenssion så det är bra.

Nu ska jag kurera mig och ta det lite lugnt, knapra alvedon och försöka få bort huvudvärken. Kanske sova en liten stund också, maybe maybe.
Alice


Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

huvudvärk är bland det värsta..

2008-05-16 @ 13:39:08
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Frida Westergård

Krya på dig vännen!
Fy fan vad jobbigt. Hoppas att helgen blir bättre.
Puss! Älskar dig!!

2008-05-16 @ 13:57:54
URL: http://leva.webblogg.se
Postat av: Anonym

Men hjärtat..stackars dig! Jag får ta hand om dig i kväll när jag kommer hem fr jobbet. Engelska recensionen är helt klart värd en slant!! Puss Mamma

2008-05-16 @ 15:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test