Turkiet, del 1

Hej allihopa! Alice här! Det var ett tag sen jag skrev och det är för att jag har varit i Turkiet i en vecka och det kommer ta många timmar att summera denna underbara vecka så jag delar upp det i olika delar så att ni inte blir trötta av att läsa om min resa.

11 juni så var det dags, vi var alla helt sjukt spända och ganska nervösa. Efter skolan så bar det av mot Arlanda, vi stannade på vägen och åt på McDonalds. Måste bara tillägga att Emma och hennes föräldrar fick stå ut med att sitta bredvid värsta tjockisen som stank svett.

Vi hade bestämt oss sen tidigare att vi skulle parkera vår bil på Måbys långtidsparkering, och detta är egentligen ett inlägg i sig men jag ska försöka göra en lång historia kort! Vi parkerade där för första gången när vi åkte till Thailand och jag kan ju bara säga en sak - BUDGET! Jag får verkligen världens ghettokänslor men det kan man ta, för varken vår eller Emmas bil blev kvaddad eller förstörd + att det är billigt! Men jag måste ju erkänna att det var lite skakigt när dom körde iväg med Emmas Jaguar!

När vi kom fram till Arlanda så hade vi väldigt god tid på oss så vi satt och tog en massa bilder och drack kaffe på "wine bar". Redan då kände vi att det skulle bli en helt sjukt lyckad resa.
När planet gick så var klockan runt 17, och det var inte ett dugg sorgligt att lämna gråa och trista Sverige för en vecka.
Resan ner till Turkiet gick bra men vi fick inte så god mat, biff med klyftpotatis och bearnaisesås. Det kanske verkar gott men biffen var sjukt skabbig! Till förrätt fick vi skagenröra och den var god iaf, och så fick vi en ganska så god efterrätt!

När vi landar i Antalya så är vi sjukt trötta men då är det bara hoppa in i bussen som skulle ta oss till Alanya. En 2 timmars lång bussresa! Det gick helt okej, jag satt och läste och Emma somnade! Haha, Tove som satt bredvid mig var jättepigg och jag kände mig så taskig för antingen så läste jag eller så sov jag och när hon tilltalade mig så orkade jag inte ens kolla på henne, så himla taskigt! Haha!

Väl framme på hotel Okan Tower så var det snabbt sängen efter incheckning. Lite strul med hotellrum och lite sura miner vart det, men what the hekk! Det är sånt man får räkna med!
Vi hade ju äntligen kommit till Turkiet!



Emma fick agera modell hela veckan eftersom jag älskar att fota och hon älskar att fotas! What a perfect match!
Somsagt, vi lämnade Sverige med ett leende!



Vi köpte peppermintcandy på Budget-Måby!



Såhär såg bussen ut, håller ni med om att den utstrålar SKABB?



Somsagt - Skabb!!



På Arlanda - spända, förväntansfulla & sjukt glada!



På Flygplanet mötte vi två läckerbitar!



Årets semesterbild!! Varning - det är en ostbåge...



Urmysig hotelllägenhet! Äntligen framme :D


Fortsättning följer...
ALICE




Kommentarer
Postat av: emma

i love sabo <3<3<3<3<3<3<3



ibo is smoking hot hot hot

2008-06-19 @ 23:15:35
URL: http://emmags.blogg.se/
Postat av: alice

var du tvungen att visa den absolut fulaste bilden på dina föräldrar.....taskigt, puss mamma

2008-06-22 @ 13:06:15
URL: http://aliceochmaria.blogg.se/
Postat av: frida Westergård

Åh, jag har saknat dig alice!!

Vi får ses snart. Jag far till landet ikväll men kommer tillbaka några dagar vecka 27. Är du hemma då?

Puss, älskar dig min vän!!

2008-06-22 @ 15:29:16
URL: http://leva.webblogg.se/
Postat av: maria

JAAAAAAAAG SAAAKNAAAAAAAAAAAR ER <33

2008-06-22 @ 18:08:05
URL: http://aliceochmaria.blogg.se/
Postat av: isabelle

fan vad ful du är

2010-01-16 @ 04:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test