Lite skansen.

Igår var jag verkligen inte i form för att blogga när jag kom hem, förlåt. Men mina många timmar i sömnlöshet kanske var en bra ursäkt. Jag hade det i alla fall jättemysigt på skansen. Som vanligt är det ju en ritkigt skön stämning där. Plus att vi satt precis bakom skansen veteranerna gjorde det lika extra kul tyckter jag. Vi hade riktigt tur med vädret också, det var soligt hela dagen förutom 1h (?) då det regnade. Men men. Självklart fanns det personer som ska hålla på att gnälla om platserna. Bänken framför oss var nämligen paxad av en kille som sovit över på skansen. Så kommer det en man och sätter sin handikappade dotter där. Paxaren säger till och berättar att hans kompisar kommer och det här är hans bänk. Då börjar mannen klaga jättemycket. "Min dotter är handikappad, hon kan inte så så länge som ni. Hon måste få sitta ner." Om han vet att dottern inta kan stå länge räcker det inte med att komma dit klockan 4 på eftermiddagen. Han får väl kämpa för en plats som alla vi andra. Usch! Vad irriterad jag blir på folket. Men dom kommer man ju inte undan på skansen. Omöjligt..
Lite bilder från dagen. Alice tog fler med sin kamera som kanske dyker upp på bloggen.


OBS! Bilderna är tagna med min mobil och är därför ganska sunkiga skulle jag tro.
Bild 1: Jag väntar på att bli hämtad.
Bild 2: Alice utanför skansen.
Bild 3: Innan bänkarna framför oss var fyllda.
Vild 4: Kvarnen som står där borta.

Även fast jag nu sovit 12h så funderar jag på att kanske somna om en timme till. snooze
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test